Upravenost našich běžeckých tratí
Ski-Doo SKANDIC 500
Náš sněžný skútr Ski-Doo Skandic Widetrack 500 kanadského výrobce Bombardier jsme pořídili z Kanady jako ojeté vozidlo v roce 2005. Jedná se o pracovní stroj s motorem typu Rotax o obsahu 500 ccm. Stroj disponuje širším pásem (500 mm), který pomáhá při tažení břemena či jízdě v hlubokém sněhu a tažným zařízením.
Stopovací zařízení jsme nechali vyrobit podle zahraničního vzoru. Je taženo za skútrem a funguje tak, že mělnící nože nejprve naruší strukturu sněhu, tlaková deska následně podložku umělní a nakonec se do sněhu vytlačí samotnou stopa. Tato stopa musí svou hloubkou, šířkou a roztečí odpovídat předpisům FIS.
Celá úpravě tratě sněžným skútrem je ale o něco složitější a náročnější než by se mohlo zdát. Napadne-li nový sníh je ho potřeba nejdříve umělnit po celé šířce tratě. To znamená projet trať minimálně dvakrát – ve dvou stopách, samotným skútrem. Po fázi mělnění se celá trať projede ještě jednou se stopovačem bez tlakových ližin a až nakonec se vytlačí běžecká stopa.
Tím práce skútru končí až do nového sněhu. Na rozdíl od rolby už skútr nedokáže opravit rozježděnou a zmrzlou stopu. Dále skútr nedokáže upravit kvalitní stopu pro běžeckou techniku volného stylu. Proto budeme v sezóně 12/ 13 používat nové pořízenou sněžnou rolbu PistenBully 100. Ta se ale zatím nedostane všude a proto ani skútr nebude zahálet. Po dokončení rozšiřování všech tratí bude skútr nadále sloužit jako technický podpora.
Komentáře (0)